Перевезення сталевих труб: правила, особливості, порядок

Робота будівельної та промислової сфери тісно пов'язана із прокладанням комунікацій – водопровідних, газових, каналізаційних. Тому автоперевезення труб – одне з найчастіших завдань, із якими стикаються транспортні компанії. Конструкція – специфічна та часто громіздка, її транспортування проходить з урахуванням характеристик виробу та інших факторів. Транспортно-експедиторська компанія "Інтерфрахт" має великий досвід вантажоперевезень труб з різними параметрами. Понад 20 років ми успішно організовуємо внутрішні та міжнародні перевезення таких виробів та добре знаємо специфіку подібних робіт. Тут розповімо про те, як має проходити перевезення труб автотранспортом, відповідно до вимог заводу-виробника та встановлених норм.

Особливості автоперевезення труб

Складність перевезення труб обґрунтована переважно нестійкістю положення такого вантажу. Якщо не закріпити його правильно, переміщення кузовом або платформою призведе до загрози цілісності виробів та життя учасників дорожнього руху. Рухливість труб у процесі руху транспорту може спричинити аварійну ситуацію, викликаючи зміщення центру тяжкості.

 

Доставку такого вантажу на великі відстані зручно проводити за допомогою залізничного сполучення. Однак ця сфера недостатньо пристосована до таких видів вантажоперевезень, далеко не у всіх пунктах призначення обладнані під’їзди. Тому автомобільні перевезення трубних конструкцій до місць залізничного завантаження або безпосередньо до пункту призначення – найвигідніші, найшвидші та найзручніші. Для виробів до 4 метрів завдовжки використовують фури, для довгомірних – напівпричепи.

Розміри та маркування сталевих труб

У ГОСТі 10704-91 описані такі типорозміри сталевих труб, виходячи з діаметру:

  • менше 114 мм;
  • 114 мм – 530 мм;
  • більше 530 мм.
 
Існує також класифікація дуже великих виробів, що використовуються у магістральних нафтопроводах, газовідводах, а також каналізаційних та дренажних системах для великих обсягів води, колодязях з діаметром 720 – 1020 мм та 1420 – 2020 мм. Для труб великого діаметру використовують мірну довжину 11,5 м.
Перед відправкою такого вантажу обов’язково має бути нанесене маркування. У ній позначений діаметр різьблення, зовнішній діаметр у поперечному зрізі, розміри умовного проходу – G, Dh, Dy відповідно. Її наносять на поверхню виробів або прикріплюють спеціальні з’ємні ярлики.. Міжнародні перевезення вимагають нанесення маркування мовою відправника та одержувача. Якщо передбачено транзитний проїзд через держави, то маркування виконують й англійською мовою також.
Норми щодо маркування та пакування, транспортування та зберігання сталевих труб регламентовані ГОСТом 10692-80:
  • маркують кожну одиницю вантажу діаметром понад 159 мм та товщиною стінок понад 3.5 мм, з діаметром від 114 мм – на вимогу замовника;
  • інформацію наносять з відступом від краю в межах 20-500 мм, позначуючи її яскравою фарбою;
  • холоднодеформовані труби в пакетах до 450 мм, а також з діаметром менше 159 мм та світлою поверхнею маркують за допомогою ярликів (один ярлик на один пакет із трьох труб).
 
Пакування для перевезення сталевих труб 

Трубні вироби, перед тим, як перевезти, зв’язують у пакування, залежно від розмірів.

  • Труби з діаметром до 160 мм щільно розміщують у пакети, решетування або дерев’яну тару;
  • Для зв’язування труб з діаметром 160-250 мм, а також холоднодеформованих до 450 мм використовують транспортні пакети;
  • Великого діаметру труби укладають поштучно на платформу сідельного тягача або низькорамного трала.
 
При перевезенні такого вантажу автомобільним засобом можна використовувати надійні системи кріплення замість упаковки – ланцюги, ложементи, ремені. Для фіксації сталевих виробів циліндричної форми використовують коніки – спеціальні пристосування, якими закріплюють вантаж, і вони служитимуть ребрами жорсткості.
При залізничному транспортуванні труб необхідно використовувати спеціальні прокладки, щоб ізолювати сталеві вироби з поверхні платформи. Якщо їхній діаметр становить 0.5 – 1.4 м, доставку роблять на трубовозах з платформами.
Перевезення повітряним транспортом відбувається із використанням захисної тари. Якщо це продукція, що експортується, її укладають на дерев’яні підкладки та піддони, просочені спеціальним складом.
Якщо труби мають такі розміри, які перевищують довжину техніки, тоді кінці, що виступають, необхідно позначити червоними ліхтарями або яскраво-червоним матеріалом. Це потрібно для того, щоб позначити для інших учасників дорожнього руху розмір рухомого складу з вантажем, та тим самим попередити аварійну ситуацію на дорозі.
 
Перевезення сталевих труб – складний процес, який передбачає декілька етапів і потребує певних технічних знань. Для транспортно-експедиторської компанії «Інтерфрахт» – це одна з тих послуг, які ми надаємо найчастіше. Ми маємо великий досвід організації автоперевезень сталевих труб та іншої металопродукції на будь-які відстані. Ми розуміємо, що навіть незначне порушення пакування або відсутність супровідних документів та маркування загрожує штрафами та зривами строків доставки. Знаємо всі нюанси та специфіку правильного вантажоперевезення продукції трубопрокату, мінімізуємо ризики в дорозі та гарантуємо збереження вантажу.
 

Рассчитать перевозку

Заполните заявку и в ближайшее время с Вами свяжется наш
менеджер для просчета стоимости заказа

    Scroll to top