ТОП-10 найбільш неординарних перевезень
Будь-який транспортний холдинг, який пропонує послуги внутрішніх та міжнародних вантажних перевезень, стикається з негабаритами. Якщо негабаритні перевезення входять до переліку послуг фірми, це не завжди означає, що вона дійсно може доставити будь-який нестандартний вантаж. Сьогодні люди навчилися створювати складні нерозбірні механізми, неймовірні розміри об'єктів, які на перший погляд неможливо зрушити з місця. Перевезення негабаритного катера, порівняно з ними, здалося б легким завданням. Ми підготували для вас найнеймовірніші вантажоперевезеня в історії, найскладніші проекти. Для їхньої успішної реалізації кожен етап був чітко спланований та узгоджений з різноплановими фахівцями, кожен невірний крок загрожував катастрофою та мільйонними збитками.
1. Перевезення магніту МЮОН Г-2
Операція з перевезення гігантського магніту МЮОН Г-2, радіус якого становив 7.5 м, проходила у 2013 році за участю кількох команд фахівців та вчених із різних країн. Електромагніт був головним об’єктом експерименту, спрямованого на вивчення властивостей субатомних частинок МЮОН, які існують близько 2.2 мільйонів часток секунди. Важко уявити, якої обережності та делікатності вимагало перевезення даного об’єкта. Операція зайняла 35 діб, за цей час електромагніт подолав 5150 км, у тому числі також морським шляхом. Була використана металева опора масою 45 тонн та спецтранспорт. Транспортування магніту МЮОН-Г2 коштувало 25 мільйонів доларів. Це вам не перевезення верстатів, ціна яких багатьом підприємствам здається захмарною.

2. Перевезення шатлу Endeavour
Endeavour – американський шатл, подолав 185 млн км космічного простору та 20 років провів у космосі. Останній політ був найкоротшим для нього. До Лос-Анджелеса, де шатл мав стати музейним експонатом, його доставили на хвостовій частині Boеing-747. Це була не тільки найкоротша відстань для Endeavour, але й незвично низька для нього швидкість. Після того, як він сів в аеропорту Лос-Анджелеса, потрібно було переходити до другої та не менш складної частини транспортування. До пункту призначення шатл довелося везти міськими вулицями. Рух автотранспорту загальною масою 78 тонн було ретельно спланований та вимагав повирубати чотири сотні дерев, а також знеструмити кілька ліній електропередач. Загалом транспортування зайняло майже 3 доби. Шаттл був успішно доставлений до Каліфорнійського державного музею.

3. Перевезення дзеркала для найбільшого телескопа у світі.
Підготовка цієї операції зайняла 5 місяців. Два дзеркала для найбільшого телескопа у світі та кейс для їх транспортування, виконаний зі сталі, вагою 16 тонн та 33 тонни відповідно, мали подолати величезний та складний шлях. Від університету в штаті Арізона до вершини Монте Крісто заввишки 3190 м в окрузі Есмеральда об’єкт подолав 196 км, рухаючись зі швидкістю 15 км/год. В операції була задіяна команда астрономів, поліцейських, інженерів та спеціалістів з важкої вантажної техніки. Перевезення зайняло два дні, буксир був обладнаний 48 осями з окремою гідравлічною системою для сталого вертикального положення, оскільки шлях передбачав 47 км звивистої гірської дороги. Операція зайняла дві доби, після чого світу оголосили про продовження будівництва найбільшого у світі телескопа.

4. Перевезення локомотиву
Фанати футбольного клубу KKS Lech з Польщі запропонували керівництву ідею встановлення на стадіоні улюбленої команди справжнього локомотива. Дирекція підтримала пропозицію, об’єкт було знайдено досить швидко, залишилося головне – перевезти паровоз до стадіону. Для проведення спецоперації знадобився підйомний кран, сідельний тягач із трьома осями, обладнаний низькорамним тралом. Паровозу довелося подолати невелику відстань, але для цього потрібно було перекрити вулиці. Транспортування 100-тонного монументу для футбольного клубу висвітлювали у ЗМІ та супроводжували вболівальники.

5. Перевезення найбільшої турбіни у світі
Габарити найбільшої у світі турбіни Harriet важко уявити – її вагу можна порівняти з повністю завантаженим Боїнгом 747 (близько 800 тонн), а розміри – з футбольним полем. Транспортування об’єкту із заводу в Бельфорі до електростанції проходило у кілька етапів. В результаті вантаж подолав 330 км, весь супровід зайняло понад 100 м завдовжки і близько 6 – завширшки. Центральний контейнер пересувався на двох платформах, кожна з яких мала по 14 осей у три ряди.

6. Перевезення ядерного реактора
Ядерний реактор вагою трохи більше 1000 тонн мав подолати 1100 км крутих схилів та небезпечних поворотів. Його транспортування відбувалося двома гідравлічними причепами, оснащеними двигунами. На кожному схилі вантаж супроводжували 6 вантажівок спереду та 4 ззаду. Причепи з’єднувалися з вантажним спецтранспортом механічним способом для того, щоб можна було збільшити тягу та потужність гальмування. Однак це значно обмежило маневреність рухомого складу.

7. Перевезення найбільшого роторного екскаватора
Найбільший у світі роторний екскаватор Bagger 288 теж одного разу потребував транспортування. Це гірничодобувне обладнання висотою близько 100 метрів і довжиною у два з половиною футбольних поля, для управління яким необхідно аж п’ятеро водіїв. Транспортування об’єкта на відстань лише в 22 км тривало понад 33 тижні, тому що на дорозі виявилася маса перешкод: річка, залізниця, автомагістраль. Вантаж рухався зі швидкістю 10 метрів за хвилину, а його перевезення коштувало майже 6.5 млн доларів та 70 одиниць робочої сили. Операція здійснювалася за допомогою 12 систем на «гусеницях» із електроприводом. Попередньо на окремих ділянках шляху висаджували траву, щоб полегшити проходження даної ділянки. Також знадобилося близько 200 тисяч куб. м бруду та гравію для вирівнювання ділянок дороги.

8. Перевезення найвищої нафтової платформи
Троль-А – найвища у світі мобільна конструкція. Її висота становить 472 метри, причому більша частина занурена у воду. Перевезення цього об’єкту зафіксовано як світовий рекорд. За всю історію вантажоперевезень не було більш важкого вантажу, ніж нафтова платформа вагою 50 млн тонн. Конструкція здолала за 5 днів шлях у 80 км за допомогою 10 буксирів, рухаючись зі швидкістю 1.8 км/год.

9. Перевезення підводного човна
У Бразилії майже доба пішла на транспортування підводного човна вагою близько 2000 тонн та завдовжки 700 м від будівельного комплексу до верфі. При цьому використовували платформу, що оснащена 320 колесами. Вантаж повинен був подолати відстань 5 км, щоб скоротити шлях, спеціально був виритий тунель довжиною близько 700 м.

10. Перевезення нафтосховища
У Фінляндії перевозили величезне нафтосховище діаметром 15 м. Знадобилося 2 важковози, розраховані на вантаж до 250 тонн та подовжені причепи. Основна складність полягала у тому, що спецтранспорту треба було переміщатися синхронно.
