Вантажоперевезення металу: типи та особливості

Металеві вироби та металобрухт не належать до небезпечних або крихких вантажів, але вимагають дотримання певних правил при перевезенні. Таких послуг регулярно потребують не лише промислові підприємства, а й приватні особи.

Особливості перевезення виробів з металу

Металлические изделия классифицируют исходя из параметров:

Металеві вироби класифікують, виходячи з параметрів:

      • габаритні, якщо розміри та вага не виходять за встановлені межі (8 м у довжину та вагою 25 т);
      • довгомірні – понад 8 метрів у довжину;
      • великовагові – вагою понад 25 тонн.

Для транспортування першої категорії використовують тентовані автомобілі. Довгомірні вироби перевозять переважно напівпричепами і причепами-розпусками. Для великовагових вантажів використовують причепи з великою вантажопідйомністю.

Длинномерные изделия перевозят в основном полуприцепами и прицепами-роспусками. Для тяжеловесных грузов используют прицепы с большой грузоподъемностью.

Через необережні дії під час перевезення виробів з металу іноді існує загроза механічних пошкоджень та залишкових деформацій. Крім того, чорні та кольорові метали, сплави та готова металева продукція псуються під впливом атмосферного повітря. Умови зберігання та транспортування таких виробів зазначені у технічних умовах та ГОСТах.

Підготовка до транспортування металу

Правила підготовки до перевезення металевих виробів регламентовані ГОСТом 26653. Найбільш поширене транспортування металу пачками, але також використовують зв’язки чи пакети. Пакування являє собою металеві вироби певної довжини, перев’язані металевою стрічкою або дротом, згідно з ГОСТом.
Залежно від типу вантажу вимоги до пакування різні.

Перевезення металевих виробів

  • швелери, двотаври, куточки, металопрокат із сталі штабелями укладають на дерев’яний настил;
  • гвинти, гайки, болти, шайби, заклепки перевозять у тарі;
  • плоскі металеві сітки мають бути зв’язані у пакети;
  • сталеві канати повинні бути змотані в бухти або накручені на барабан;
  • для обв’язування рулонних сіток з металу застосовують м’який дріт;
  • деякі вироби металопрокату перед транспортуванням мають бути відокремлені дерев’яними прокладками;
  • електроди перевозять у ящиках, обернувши папером;
  • металевий дріт для зварювальних напівавтоматів доставляють у ящиках або спеціальній тарній тканині, попередньо вона повинна бути скрученою в бухти і покритою вологовідштовхувальним папером;
  • сплави і кольоровий метал пов’язують пачками та поміщають у тару;
  • при транспортуванні листів та профілів зі сплаву алюмінію не можна розміщувати під ними підкладки зі сталі.

Перевезення металевих труб

Для транспортування трубної продукції використовують решітки, ящики та інше жорстке пакування. До них укладають сталеві труби діаметром до 6 см і товщиною стінок менше 0.1 см, а також діаметром 6-12 см і товщиною стінок 0.15 – 0.3 см.
У спільній тарі можна перевозити пакети труб з різними характеристиками та параметрами, але необхідно використовувати окрему ув’язку. Якщо навантаження виконуватиметься ручним способом, маса одного вантажного місця не повинна перевищувати 80 кг. Пакети металевих труб одного сорту ув’язують у двох та більше місцях. При використанні вантажної техніки вони можуть важити до 5 т.
 
Металеві труби діаметром понад 159 мм перевозять поштучно. Щоб волога не проникла до внутрішньої поверхні, гнуті вироби та кінці відводів необхідно ізолювати. Для перевезення труб діаметром до 10 см використовують контейнери, аби виключити потрапляння опадів. Вироби гнутого типу з невеликим діаметром (до 10 см) можна перевозити в бортовому транспорті, головне – вони не повинні рухатися та вдаряти один одного.

Перевезення брухту металу

Транспортування металобрухту відбувається дещо іншим шляхом. Зазвичай ця процедура передбачає декілька етапів. Спочатку власник металобрухту домовляється з транспортною компанією про його вивезення зі своєї території до пункту прийому. Тут його сортують і дезінфікують, після чого потрібне перевезення брухту металу до переробних підприємств. Зазвичай пункти прийому та переробки вторинної сировини знаходяться поблизу залізничних та морських шляхів. Але незважаючи на це, для таких вантажів найчастіше використовують автомобільний спецтранспорт. Звертаючись до послуг транспортно-експедиторських компаній, спочатку слід шукати не найвигідніші тарифи на вантажоперевезення металобрухту та продукції металопрокату, а найбільш якісне надання таких послуг та достатній досвід роботи з такими вантажами.
Металобрухт відноситься до нестандартних вантажів, його підготовка до транспортування та завантаження – вкрай складний процес. Негабаритний екскаватор може самостійно заїхати на трал. Але якщо він не підлягає ремонту, тоді стає купою металу і іноді навіть не підлягає розбиранню – наприклад, після ДТП. Тому перевезення брухту металу проходить довше та складніше, ніж металевих виробів.
 
Зазвичай вторинну сировину доставляють на спеціалізованому автотранспорті – самоскидах, ломовозах або металовозах. Такий спецтранспорт має посилені борти, крани-маніпулятори з пелюстковим захватом та велику вантажопідйомність.
В автотранспорт брухт укладають найчастіше навалом, але правильно перевозити такий вантаж зв’язками чи брикетами. У пункті збору металобрухт потрібно попередньо розрізати, щоб можна було штабелями щільно укласти до спецтранспорту. Дрібний брухт перевозять контейнерами та дерев’яними ящиками.
Послуги з перевезення брухту металу надають багато перевізників, але далеко не всі фірми мають необхідне обладнання, можуть організувати відповідний спецтранспорт і добре знайомі зі специфікою таких вантажоперевезень. Транспортно-експедиторська компанія “Інтерфрахт” більше 20 років успішно організовує вантажоперевезення для різних промислових об’єктів. До нас звертаються, коли потрібне перевезення негабаритного обладнання, спецтранспорту, продукції з металу. Наші постійні клієнти впевнені у професійному підході нашої команди, тому звертаються лише до нас.

Рассчитать перевозку

Заполните заявку и в ближайшее время с Вами свяжется наш
менеджер для просчета стоимости заказа

    Scroll to top